Meneer Wilders, ook ik betaal belasting.
Naar de tekst Meneer Wilders, ik betaal ook belasting
Geplaatst door Ina Dijstelberge op vrijdag, 26 februari, 2010 · 74 Reacties
Naar de tekst Meneer Wilders, ik betaal ook belasting
Catogorie mawiyah · Tags vrouw, wordt door haar landgenoten beknot, zelfbewust, zelfstandig
Geen paniek. Ik haal je daar zo snel mogelijk weer uit.

oke, je laat gelijk je grondhouding zien, moslima! elke vorm van kritiek kan je niet aan, en sluit je gelijk uit. Ga toch op naar je eigen land, als je daar niet tegen kan (maar wel je hand ophouden he, voor subsidies en uitkeringen, dom wicht!!!)
Hoofddoekje af, probleem over.
Kost niks. Geen geld, geen moeite.
Dit alles vrij naar het gezegde:
De zwaarste keten zijn die die men zichzelf aanlegt ….
Ria,
Lezen is een kunst die jij niet beheerst. Schelden wel zie ik. Ik rot niet op, dit is ook mijn land, ik betaal waarschijnlijk vele malen meer belasting als jij.
Ruud,
Als Pasen en Pinksteren op één dag vallen.
nou meid mawiyah,
als je belasting betaald en dus werk hebt, en las je Nederlands wil praten, dan is er toch niets aan de hand? De PVV juicht dit soort mensen alleen maar toe. Zolang je je geloof maar een prive zaak laat (net zoals het christendom een privezaak moet blijven.Je doet alleen zo slachtofferachtig, alsof de hele boze wereld tegen je is. Je hebt wel censuur op mijn stuk gepleegd, dus dat maak je niet echt geliefd. gewoon discussie aan durven, anders moet je geen weblog openen
@Mawiyah,
Jij wilt je hoofddoek die staat voor minachting voor ons niet afleggen, en wij willen uit afkeer voor jouw afkeer je niet toelaten in het stadhuis en dergelijke.
Waar is het probleem?
Ria,
Censuur, waar heb je het over. Ik kan jouw reacties niet veranderen, hooguit verwijderen.
Ik ben Moslima, draag zeer bewust mijn kleding en kan straks als het aan de PVV ligt niet meer het belastingkantoor binnen of de kvk.
Kan natuurlijk zijn dat het allemaal bluf is, dan maak ik mij druk om niets.
Ruud,
Heb je fantasieën over hoe ik in bed lig? Ouwe viezerik.
@Mawiyah,
Dat is geen antwoord mijn vraag.
Waarom wil je geen antwoord geven. Er is toch niets oneerbaars aan het al dan niet dragen van een hoofddoek in bed? Wat betreft het stadhuis heb je er geen enkel probleem mee, en daar ziet iedereen je?
*
@ Mawiyah
*
Net als u moet ik ook:
=== Belasting – Bergen papieren – Cijfers doorgewerkt -
=== Van voor naar achter – Weer opnieuw – Vijf lange dagen -
=== Wat moet ik – veel betalen.
===
=== En waarvoor? – Als ik straks toch geen gebruik van
=== voorzieningen mag maken; er niet meer bij hoor.
GayaH (onbeschaamd geplagieerd nav Mawiyah ‘s blog)
*
Maar, lieve Mawiyah,
mijn ‘ideologie’ is o.a. het nudisme…
als ik mijn voorkeurskledij,
mijn geboortekostuum welk ik meekreeg van ‘uw(?) Allah(?)’
als ik mij zo zou kleden in de openbare ruimte,
daar waar nu uw versluiering misschien wordt verboden,
dan werd ik zelfs zonder pardon meteen opgesloten!
Zou ik mij zo aan u en uw mannen in uw Moskee vertonen,
u zou waarschijnlijk uw ogen neerslaan,
terwijl ik door uw mannen gestenigd werd,
misschien ook niet, wellicht zou u mij redden?
*
Maar goed, laat het ons beperken tot de openbare ruimte,
ik hoor u tenslotte ook niet klagen dat u niet welkom bent,
bij ons op het nudistenkamp gesluierd in Submission…
*
Mijn geboortekostuum is mij waarschijnlijk heiliger
dan voor u die versluiering heilig is,
tenslotte leg ik mijn ‘Heilige Kostuum’ NOOIT af
en u doet dat regelmatig met uw sluier, als het veilig is…
*
Zoals ik mijn ‘Heilige Kostuum’
in de openbare ruimte moet versluieren,
zo moet u ook uw ‘Heilige Kostuum’ ontsluieren,
niet omdat er iets mis is met onze kostuums,
maar, lieve zuster, omdat we ons aan moeten passen,
aanpassen aan wat in de openbare ruimte acceptabel is!
*
Sorry meid het is niet anders.
Zou u het echt anders willen? Zeg eens eerlijk:
Mag ik van uw ideologie in mijn voorkeurskostuum
de openbare ruimte betreden?
*
Ik wens
OORLOG en HAAT voor NIEMAND
en
VREDE en LIEFDE voor IEDEREEN!
*
Groetjes,
GayaH.
*
Mawiyah, wat een prachtig schilderij. En inhoudelijk heb je helemaal gelijk.
Je laat je hier toch niet beledigen op je eigen weblog door een stel minkukels. Verwijderen die hap, hun reacties komen immers de discussie over “blondie” niet ten goede.
Ik heb diep respect voor hetgeen de immigrantenkinderen hier presteren, vooral de meisjes/vrouwen. Heel vaak zijn ze hoog opgeleid, intelligent en charmant. En waarom ook niet, we zijn allemaal mensen, hoofddoek of niet.
Ik ben dinsdag even in Nederland om te stemmen (woon en werk in Frankrijk) en ik draag als westerling, uit protest tegen “blondie”, een hoofddoek als ik naar het stemhokje ga.
Hou je haaks, vrouw, wees sterk. Het recht zal zegevieren. Liefs van Alexandra
@Alexandra-Manning 26-02-2010 21:44
Er heeft zich een fout voorgedaan:
Onze excuses. De pagina die u probeert te bereiken, heeft een fout gegenereerd. Mogelijk probeerde u een actie uit te voeren waarvoor u niet was geautoriseerd, of bestaat de pagina niet.
U kunt hier terug naar de voorpagina.
Reactie:
Waar ligt uw Frankrijk?
@Mawiyah, als je maar weet dat ik je een held vind.
En dit land voor mij alleen verdragelijk door mensen zoals jij.
Dit is mijn vaderland.
Mijn moederland.
Man, er zijn dagen dat ik moet braken,
alleen maar kan kotsen
of huilen.
Zo treurig.
En over Ruud of Ria, haal ik mijn schouders op.
Fuck that shit.
Thank God, jij hebt je papieren ingevuld.
Nu ik nog.
.
Jezzebel 26-02-2010 22:13
@Mawiyah, als je maar weet dat ik je een held vind.
En dit land voor mij alleen verdragelijk door mensen zoals jij.
Reactie:
Het minste aantal Nederlanders vindt men buiten Nederland. En in Nederland is dat buiten-Nederland altijd dichtbij.
Kortom, net als voor het hoofdddoekenprobleem is de oplossing van nare-Nederlandersprobleem erg simpel.
Mawiyah, dat is inderdaad een goeie vraag. Rechten worden te grabbel gegooid en de lijst met plichten wordt lang. Erg lang.
@ ria de witte 26-02-2010 20:43
Volgens mij begrijp je het niet helemaal. Het verbieden van mensen om in vrijheid te leven en hun godsdienst uit te oefenen heeft niets maar dan ook niets met kritiek van doen. Wel met het discrimineren op grond van religie. Die vrijheid die jij zegt te verdedigen, welke vrijheid is dat eigenlijk?
@Jezzebel 26-02-2010 22:13
Weet ze al dat je Jodin bent?
Ruud Zweistra 26-02-2010 20:43
“De zwaarste keten zijn die die men zichzelf aanlegt …. “
Klopt!
Echter als ik mocht kiezen, liever een lichte sluier van zijde dan een zelfopgelegde naziplaat voor mijn kop.
ria de witte 26-02-2010 20:52
“………… gewoon discussie aan durven, anders moet je geen weblog openen ….”
Weer zo’n plaat voor de kop: haatzaaien, beledigen wordt discussie genoemd.
Precies Arnold. Als je een weblog hebt moet je tegen kritiek kunnen. Als je geen weblog hebt mag je in alle vrijheid je gal de wereld in spuwen; kritiek doe je dan simpelweg af als demonisering van de grote leider.
Weer een nieuw pseudoniem van Ria :
Sjef de Vries.
Weer fake natuurlijk, hij gebruikt bijna altijd namen van bestaande personen die niets met hem te maken hebben. Hij lijkt best een aardig baantje te hebben, en ik heb zo’n vermoeden waar.
@GayaH 26-02-2010 21:35
“Zoals ik mijn ‘Heilige Kostuum’
in de openbare ruimte moet VERsluieren,
zo moet u ook uw ‘Heilige Kostuum’ ONTsluieren,
niet omdat er iets mis is met onze kostuums,
maar, lieve zuster, omdat we ons aan moeten passen,
aanpassen aan wat in de openbare ruimte acceptabel is!”
Appels met peren vergelijken Gayah?
De voorschriften rond jouw “heilige kostuum” zijn religieus geinspireerd. Vanwege de christelijke religie MAG je NIET bloot zijn. In de Amazone lopen hele culturen in hun openbare ruimte zonder problemen in hun “heilige kostuum”. Dat de schaamte door de zondeval is gekomen is dus geen vanzelfsprekendheid maar Christelijke ideologie.
Hier is een groep die vanwege de religie op een bepaalde manier gekleed MOET of wil zijn.
In het ene geval geef je toe aan de kledingeisen van de religie (naakt mag niet), in het andere geval verbied je de kledingeisen van een religie (sluier mag). Lijk mij niet de rechtsgelijkheid die vereist is.
Sorry, er ging wat mis. Mijn reactie stond er maar voor de helft.
Ik begon met gejuich voor de honderdste gouden medaille.
Spannend dat snowboarden.
Ruud,
Begrijp ik het nu goed, wil je dat de mensen mij in het stadhuis zien zoals ik mij in de slaapkamer kleed?
Dat zou ik een strafbaar feit begaan.
Gaya,
Naaktheid in het openbaar wordt als onzedelijk beschouwd en is al heel erg lang strafbaar. De wet is in de loop der tijd al wel behoorlijk uitgekleed. Veel hoeft er niet meer bedekt te worden om aan de huidige zedelijkheidseisen te voldoen.
Alexandra,
Het schilderij is van Elen van Leede. Als je naar beneden scrollt zie je in de rechter kolom meer informatie over haar.
Ik ga wel lachen als er a.s. woensdag een heleboel mensen met hoofddoek op gaan stemmen…
Jezzebel,
De onmenselijkheid is zeer verkillend, het enige wat ik kan doen is mijn menselijkheid tonen.
Ik heb gelukkig wel wat hulp van mijn accountant gehad. Ben van mijzelf nogal chaotisch.
Johanna,
Het is zeer, zeer verontrustend.
Ik wordt er niet echt vrolijker van.
Rikus,
Ja dat weet ze en wat nu?
Knutselsmurf,
Wie is Sjef de Vries?
P. alarm.
Zuster!!!!!
@ruud,
Trollenbiertje Ruud? Ik trakteer.
Mawiyah heeft gelijk. Wie wil er nou tegen een lelijk wijf aankijken. lap erover, klaar. Gewoon: wegens lelijkheid verboden te openbaren. GWLVTO Een lap erover lost dat op.
klaphek 26-02-2010 23:46
“Mawiyah heeft gelijk. Wie wil er nou tegen een lelijk wijf aankijken. lap erover, klaar.”
Als motivatie, goed idee.
Als de autochtone vrouwen dat ook doen scheelt dat in ontrimpelen met botox en kunstborsten te laten opmeten. Immers zij willen ook geen lelijk wijf zijn. Beperkt de geestelijke schade.
Bovendien ben je dan ook solidair met “de lelijke” vrouw die ook niet gevraagd heeft om haar “handicap”. Zo komt tenminste ook meer aandacht voor de innerlijke mens en word je niet afgeleid door die diepe decolletes.
klaphek 26-02-2010 23:46,
Als je niet weet wat ik met de “innerlijke mens” bedoel mag je het best aan mij vragen. Ik beloof je dat ik je niet net zo hard zal uitlachen als PeterV.
http://www.vkblog.nl/bericht/302768/Over_dingen_die_voorbijgaan.
Beste Arnold,
Het maakt mij niet uit hoe ze het doen. Zolang ik het maar niet hoef te zien. Vanaf vandaag steun ik het prolappenfront. Een voorzichtige tip. Er zijn stammen in woestijngebieden waarvan ook de mannen gezichtsbedekkende kleding dragen. Je zou dat kunnen overwegen. Ik kan me voorstellen dat er kinderen zijn die nachtmerries overhouden aan de aanblik van jouw Avat.
@Klaphek,
Ik ben naturist. Eerder overweeg ik alles eraf te gooien. Gajah heef mij op een idee gebracht. Ik laat mij niet nog langer onderdrukken door de stijve Rouvoets.
Waarom kleding? Om de lusten te bedwingen? Zoals ieder volwassene weet dat een cadeau mysterieuzer wordt door de verpakking zo weet iedere naturist dat de lust ontstaat door het te verbergen. Kortom, het gaat om een domme contraproductieve regel.
Schamenden aller landen, verenigt u!
Immers, de schaamtelozen hebben zich al in de PVV verenigt.
Aha,
Naturist.
Een mooi woord voor mannetjes die, terwijl iedereen dat ziet, met hun piemel willen lopen zwaaien voor de ogen van hun dochters en hun vriendinnetjes, o sorrie jan en alleman. Heb je nog meer te openbaren?
p.s.
Voor de rest van de wereld zijn die lappen een beter idee. Ik ben nu echt om. Alles is beter dan Arnold de naaktlopende kindervriend.
klaphek 27-02-2010 00:14
1) “Een mooi woord voor mannetjes die, terwijl iedereen dat ziet, met hun piemel willen lopen zwaaien voor de ogen van hun dochters en hun vriendinnetjes, o sorrie jan en alleman. Heb je nog meer te openbaren?”
Ik hoor het al, een potloodventer. Vanuit het CDA naar de PVV?
2) Kijk eens weer hoe de rechts-extremisten polariseren.
Van naturist naar –> “Arnold de naaktlopende kindervriend” –> de suggestie van pedofilie.
Jullie hebben de psyche van Wilders herkend, van nature bloedbroeders. Haatzaaien, polariseren, demoniseren en beledigen als eerste natuur.
Ooo,
Kon je even niet beters bedenken?
klaphek 27-02-2010 00:22
Ooo, was je zo overdonderd dat je alleen “ooo” kon uitbrengen?
Heren, jullie dwalen wel heel erg af.
Over naturisme heeft Wilders niets gezegd toch?
En volgens hem is alleen de profeet een kinderverkrachter en staan de echte Nederlanders daar ver boven.
Behalve zwemleraren en priesters natuurlijk..
Beste Arnold,
Dat effect doet zich altijd voor als zich een plotselinge ontknoping voordoet. Arnold de piemelzwaaier, zover ging mijn fantasie niet.
@Mawiyah
Arnold verkeert blijkbaar in selecte kringen.
klaphek 27-02-2010 00:29,
Klaphek, ben je misschien zwemleraar of priester?
Mawiyah heeft gelijk, je was al ordinair dus je kan het niet meer worden en daarom ben je niet interessant. Ander onderwerp.
@Allen, ik ga stappen.
Misschien heeft iemand het eerder al opgemerkt, maar ik heb niet alles gelezen. Wilders is tegen hoofdddoekjes, omdat hij die beschouwt als een teken van onderwerping aan een cultuur van vrouwenonderdrukking. Maar wat doet hij nu zelf? Hij wil vrouwen dwingen zich te onderwerpen aan zijn cultuur van hoofddoekloosheid. Alsof dat geen onderdrukking is.
Amice Arnold,
Ordinair is perceptie. Daar kun je iets aan doen. Neem nou gewoon die pilletjes waar ik het laatst over had.
@gouddelver,
Die vrouwen zijn geboren zonder hoofddoekjes. Arnold is niet voor niets Naturist.
Gouddelver,
Het onderdrukkingsargument is alleen maar een dekmantel om de werkelijke bedoelingen uit het directe zicht te houden.
Mawiyah – ben blij dat je weer de moed hebt om je mening te geven. Ik had je gemist. Doe mij wel een plezier en denk niet dat je de “vrijheid van meningsuiting” geweld aan zou doen als je diverse (bekende!)mensen van je blog verwijdert. Dat is gewoon een kwestie van schoonmaken. Bovendien krijg je dan in alle rust de kans om je zegje te doen. Wat zij vinden, weet je al lang. En zij hoeven dan niet in hun prachtige taaltje steeds hetzelfde te gaan zitten tikken, En wij willen weten wat jij denkt! Fijn dat ik jouw moeilijke naam weer tegenkwam. Itt tot een zekere Perterv heb ik daar -behalve dat ik hem soms vergeet- geen moeite mee. Voor ik ga slapen, moest ik dit even kwijt!
Welke vrouw wil er nou met een hoofddoekje lopen? Dan ben je toch gewoon maf.
Kijk als ik een pet opzet doe ik dat oomdat ik kouwe oren heb. niet omdat de koraan dat zegt natuurlijk. En als het nou daargins koud was, ok dan zou ik het nog snappen, maar het is daar niet koud he, dus dan ben je toch getikt om zon vod om je hoof te doen.
Ria de witte heb groot gelijk die zegt: Ga toch op naar je eigen land. kijk dat is duidelijk en dan heb je ook geen kouwe oren meer want daar is het warm en als je bij de gamma werk heb je ook geen kouwe oren dus dan hoef je geen doekie om je oren warm te houden.
allemaal links tuig die zeker van de multikultureele kerk zijn, nou wach maar dat veranderen we nog wel.
Onze tijd gaat nog komen en dan kunnen we allemaal weer gewoon leven in dit land zonder rare knoflooketers en geiteneukers en zonder criminaliliteit.
Ruud: ik heb jou stukies in dat Rijnlandmodelgedoe ook gelezen en die hebben pas echt door wat er aan de hand is. Liever een rijnlandland dan een moslemischh nederland hoor. En dan ben jij tenminste ook nog een gestudeerd mens, kan je het nog eens van een ander horen.
Nou we komen mekaar nog wel eens tegen denk als dit allemaal afgelopen is. jij zit dan wel in Leiden maar dat is ook niet zover van utrech. Op naar een betere toekomst voor dit zomooie land dat niet meer van ons is, nog niet. maar dat komt wel weer en de zonnige tijden met alleen maar gewoon witte nederlanders.
En ik heb al opgenoteerd waar al die linksen wonen hoor, dat lijstje stuur ik nog wel een keer op, of moet ik dat gelijk naar geert sturen? dat weet jij toch beter denk ik.
Ik betaal ook belasting..mag ik dan ook mee lullen?
*
@ Arnold Kemp 26-02-2010 23:27
*
Over appels en peren gesproken…
U heeft het over “de rechtsgelijkheid die vereist is”,
maar rechtsgelijkheid dient los te staan
van religieuze overwegingen,
in ons seculiere Nederland.
*
Mijn levensovertuiging heeft een “Heilig Kostuum”.
Mawiyah’s levensovertuiging heeft een “Heilig Kostuum”.
In ons seculiere Nederland
behoort ook de openbare ruimte seculier te zijn.
In ons seculiere Nederland
ontstaat op democratische wijze wetgeving,
onder andere ter handhaving van de openbare orde.
*
Als de wet mij niet verbood
om mijn “Heilig Kostuum” in de openbare ruimte te dragen,
zou uw schaamte voor uw naaktheid mij niet tegenhouden.
*
Vraagje:
Symbolen zoals hakenkruizen
worden ook geweerd uit de openbare ruimte…
Waarom dan de symbolen van andere
gewelddadige en fascistische ideologiën wel tolereren?
*
Groetjes,
GayaH
*
Goed dat jij erop wijst.
En volgens mij maak je ergens schoon tijdens werktijden.
*
@ Mawiyah 26-02-2010 23:35
*
Ethiek, moraal, waarden en normen,
onder andere daaruit vloeit wetgeving voort.
Ik leg mij daarbij neer
en ga niet klagen dat ik wel belasting moet betalen,
en dat de wet mij verbiedt mijn “Heilige Kostuum”
in de openbare ruimte te ‘dragen’.
Ik accepteer dat zulks nodig is, onder andere
voor de handhaving van de openbare orde.
Vandaar dat ik mij aanpas en op door de wet
toegestane wijze kleed,
zodra ik de openbare ruimte betreed.
*
Niemand verbiedt u de openbare ruimte te betreden,
Misschien dat straks de wet uw “Heilige Kostuum”
ook gaat verbieden in de openbare ruimte?
Accepteer dan dat zulks nodig is, onder andere
voor de handhaving van de openbare orde.
Dan past u zich toch gewoon aan door
u op de wet toegestane wijze te kleden
als u de openbare ruimte betreed…
*
Groetjes,
GayaH
*
GayaH 27-02-2010 09:58 ,
1) “Waarom dan de symbolen van andere
gewelddadige en fascistische ideologiën wel tolereren?”
Jouw “heilig kostuum” aanpak in combinatie met de poezie benadering beschouw ik als een veredelde vorm van xenofobie. Dat het een copycat van Mawiyah is maakt het niet minder leuk. Immers, alles beter dan de platvloerse aanpak van Klaphek, Bas, Ruud en in het bijzonder Kletersteeg.
Verder heb je het niet goed gelezen, als “rechtsgelijkheid los dient te staan van religieuze overwegingen” dan mag ik onder Wilders in mijn blootje lopen. Zeker als ik naar de niet gekerstende natuurvolkeren van de Amazone verwijs die allemaal in hun blootje verblijven in de openbare ruimte. En dat zonder de geringste sexuele opwinding. De missionarissen zullen daar zelf mogelijk anders over nadenken.
Geweldig en fascistisch heeft betrekking op extreem-rechts. Elders heb ik er op gewezen dat dit vooral op de PVV van toepassing is. Hier nog een keer de link, http://www.vkblog.nl/bericht/299040/Waarom_de_PVV_een_extreem_rechtse_partij_is
2) “Om mijn “Heilig Kostuum” in de openbare ruimte te dragen,
zou uw schaamte voor uw naaktheid mij niet tegenhouden.”
Leuk gevonden, maar helaas niet op mij van toepassing. Ik ben een naturist en voel mij uitermate op mijn gemak in mijn blootje. Zullen wij elkaar uittesten? Samen tegenover elkaar gaan staan in ons “heilig kostuum” en kijken wie het eerst met de ogen gaat knipperen of kwijlen.
Groetjes,
Arnold Kemp
@Mawiyah (en indirect anderen),
Voor de duidelijkheid moet ik misschien zeggen: ik heb niets tegen hoofddoeken – soms staat dat een vrouw zelfs zeer mooi – maar in de openbare ruimte wel tegen gelaatbedekkende sluiers. Ik vind dat we moeten kunnen zien wie we tegenover ons hebben.
Verder ben ik gecharmeerd van je gedichten: heel zinnig, fijnzinnig en poëtisch.
*
@ Arnold Kemp 27-02-2010 11:29
*
Xenofobie kunt u op mij niet betrekken,
daar is bij een xenofiel als ik geen ruimte voor!
*
Copycat van Mawiyah? Bedankt voor dat compliment…
… ik spiegel slecht(s) ter bewustwording.
*
Als u echt alles beter vindt dan die platvloerse aanpak:
verlaag uzelf daar dan niet toe!
Luidruchtig zwijgend negeren, dat is ook duidelijke taal en is
ook Vrijheid Van Meningsuiting…
*
Over goed lezen gesproken…
Ik heb nergens beweerd
dat de PVV voor rechtsgelijkheid gaat zorgen!
Wat de PVV voorstelt met die hoofddoekjes,
dat vind ik pure discriminatie op grond van geloof!
Laat staan hun populistisch gebral over
‘kopvodden’ en ‘vervuiling van het ‘straatbeeld’…
… werden ze DAAR maar voor vervolgd!
*
Sorry, maar op uw link ga ik hiero niet reageren:
dit is Mawiyah’s blog weet u? Maar toch heel ff kort off-topic:
=== Gewelddadig fascisme laat zich niet labelen met rechts.
=== Ook links en religie bedienen zich van geweld en fascisme.
=== Schrijnende voorbeelden daarvan in de historie:
=== Nationaal-Socialisme, Stalinisme, Rode Khmer…
=== … en ook het fundamentalistische Islamisme!
*
Ik vind het niet helaas dat u naturist bent,
integendeel, dat maakt mij ontdeugend vrolijk…
… want ook uw gebrek aan schaamte voor uw naaktheid
zou mij niet tegenhouden, maar wel de wet,
en DAT was mijn punt, niet uw schaamte!
*
Uw voorstel tot een test is lastig,
zo niet onmogelijk in de anonieme virtuele ruimte.
Maar vanwaar die kwijlende knipperogen van u?
Als naaktlopers ondermekaar stel ik voor
dat diegene van ons tweetjes die als eerste het vermogen tot
‘opstandigheid’ vertoont, dat die degene is…
die zeker NIET impotent is?
Haantje?
*
Groetjes,
GayaH.
*
GayaH 27-02-2010 12:19,
Lieve GayaH, voor je antwoord krijg je van mij een 10 ook al betekent dit niet dat het foutloos is. Je hebt een geweldige humor!
1) Als u echt alles beter vindt dan die platvloerse aanpak:
verlaag uzelf daar dan niet toe!
Ik zal het ter harte nemen
2) Smetje in je verhaal:
=== Gewelddadig fascisme laat zich niet labelen met rechts.
=== Ook links en religie bedienen zich van geweld en fascisme.
Het is het geweld dat het extreem maakt. Daarom heb je extreem-links (baader meinhof, rode brigade) en extreem-rechts. Fascisme is m.i. eigenlijk een ander woord voor extreem-rechts. Wordt m.i. nooit met links geasscocieerd.
3) want ook uw gebrek aan schaamte voor uw naaktheid
zou mij niet tegenhouden, maar wel de wet,
en DAT was mijn punt, niet uw schaamte
Ook mijn punt, daarom heb ik de oproep geplaatst “Schamenden aller landen verenigt u”.
Het wordt tijd dat ook de naturist zich gaat emanciperen en dat kan niet anders dan dat de wet gaat buigen. Precies zoals de PVV dat ook beoogt, maar nu om een ander doel. Wat betekent dat je de wet als voor eeuwig gegeven beschouwt.
Wie weet kom ik ooit in mijn blootje met minister-president Wilders te onderhandelen.
Moraal: de wet is mensenwerk en hier in het Westen betekent dat Christenwerk vandaar de beperkingen voor de naturist. Dat jij dat niet begrijpt maakt mij duidelijk dat je een nepnaturist bent. Alleen al het woord nudist is “fout”.
Je antwoord doet mij niet alleen vermoeden dat je geen naturist bent maar ook dat je een man bent en gezien de humor mogelijk uit onverwachtte hoek. Dat je een xenofiel bent geloof ik wel, alleen al vanwege de humor.
hartelijke groet, Arnold Kemp
Mawiyah 26-02-2010 21:03
Ria,
Censuur, waar heb je het over. Ik kan jouw reacties niet veranderen, hooguit verwijderen.
Ik ben Moslima, draag zeer bewust mijn kleding en kan straks als het aan de PVV ligt niet meer het belastingkantoor binnen of de kvk.
Shalom Mawiyah,
Ik had een stuk gepost op deze weblog, die na 5 minuten eraf is gegaan. Als jij zeg dat je dat niet heb gedaan, dan zal het misschien een technische storing zijn geweest. Zand erover.
De PVV heeft HELEMAAL NIET gezegd dat mensen met een hoofddoek de KvK of het belastingkantoor niet in mogen. Kijk, dit heet nu verdraaien van uitspraken. Jammer, want zo wordt er dus geradicialiseerd.
Het gaat erom dat veel moslima’s een hoofddoek dragen, vanuit een zeer hoge sociale druk vanuit eigen kring. De gevolgen van het niet dragen gaat van belachelijk maken, in elkaar slaan, uitlsuiten tot een enkele keer eerwraak door de familie. Allemaal vanwege de eer.
In Arabische landen is het helemaal scherp en duidleijk. Geen hoofddoek om, dan wordt je al meppend door de politie de cel in geslagen.
Deze onderdrukking wil de PVV dus niet aan meedoen.
En natuurlijk is het moeilijk te zeggen welke vrouw nu een hoofddoek draagt uit vrije wil, of vanwege sociale druk met alle gevolgen van dien.
als ik als vrouw in Iran, Indonesie, Afghanistan of welk ander islamitisch land ga wonen, moet ik ook gewoon mij aanpassen aan de cultuur en dus een hoofddoek dragen. Doe ik dat niet, dan zijn de gevolgen voor mijzelf en sluit ik mijzelf uit.
Echt, moslims worden niet uitgesloten in Nederland (want waarom komen anders ontelbare mensen al honderden jaren lang naar Nederland om hier te komen wonen????), maar veel moslims sluiten zichzelf helaas zelf uit. Bewust en soms onbewust.
Het lichtende voorbeeld van Alexandra Manning.
http://www.gregoriusnekschot.nl/blog/index.php/2010/02/27/postercampagne-5
*
WikipediA:
*
Nudisme
Nudisme is het niet dragen van kleding
Naakt wandelen, niet gehinderd door afbakening van een terrein.
Nudisme is een leefstijl waarvan de beoefenaar, de nudist, graag ongekleed is en het niet altijd nodig vindt om het lichaam te bedekken. Ook in gezelschap van vreemden achten nudisten dit niet nodig. Naaktheid is voor hen natuurlijk.
De nudist associeert naaktheid niet met seks. Nudisme heeft ook niets te maken met exhibitionisme of voyeurisme. Locatie en situatie is bij veel nudisten niet van belang, al zullen de meesten zich beperken tot naaktstranden, sauna’s, naturistencampings en dergelijke.
Naturisten zijn ook graag naakt. Echter zij onderbouwen hun levensstijl met een eigen filosofie. Veel naaktrecreanten zijn hierom eerder nudist dan naturist.
*
GayaH is bits en bytes,
GayaH is vlees noch bloed,
GayaH is virtueel geïncarneerd
en zwemt naakt door de digitale oceaan…
*
Groetjes,
GayaH
*
GayaH 27-02-2010 15:13,
GayaH mijn hartje,
Ik had je toch als “naturist” ingeschat en niet als “naaktrecrreant”. Wie zich heks noemt en kind van het heelal plaats ik op iedere dimensie hoog in. Of zie jij Bill Gates in een nissan rondrijden?
Kortom, niet overtuigend.
lieve groet,
Arnold
Hou nu toch lekker je religieusiteit prive, loop er niet zo nadrukkelijk mee te koop, want we willen het hier niet.
Mijn Geplakte tekst:
‘Verbod hoofddoekjes Wilders kan niet’
(Novum) – Het dragen van hoofddoekjes bij gemeentelijke instellingen verbieden zoals PVV-leider Geert Wilders mag zo goed als zeker niet. Dat zeggen twee hoogleraren en strafrechtadvocaat Gerard Spong, een van degenen die eerder aangifte deed tegen Wilders wegens haatzaaien, zaterdag in NRC Handelsblad.
Wilders zei donderdag in Almere dat hij een verbod op hoofddoekjes in gemeentelijke instellingen wil. Het hoofddoekverbod wordt de belangrijkste inzet voor de collegeonderhandelingen in Almere en Den Haag, waar de PVV meedoet aan de gemeentelijke verkiezingen, beloofde Wilders.
Maar volgens hoogleraren staatsrecht bij de Universitet van Amsterdam Jit Peters, rechten van de mens bij de Universiteit van Utrecht Jenny Goldschmidt en strafrechtadvocaat Gerard Spong is zo’n verbod in strijd met het gelijkheidsbeginsel en met de vrijheid van godsdienst.
Het verbod is in strijd met verschillende grondrechten, stellen zij. Zo worden in het Internationaal Verdrag inzake Burgerrechten en Politieke Rechten staten verboden minderheden te verhinderen hun eigen cultuur te beleven en zou het verbod het recht op gelijke behandeling tussen man en vrouw aantasten, aangezien het alleen vrouwen zou treffen.
Vriendelijke groet!
Overigens is de stijl van antwoorden van Mawiyah zeer mannelijk.
Prachtig!
Ik vind dat je niet teveel in moet gaan op de mensen die kortzichtige en simpele reacties laten, verlaag je niet tot hun niveau.
Ria, ik heb je spam verwijderd…spam omdat je het bij jan en alleman in de reactieruimte dumpt.
Joostsr.,
Mijn afwezigheid van afgelopen week was te wijten aan een hoop werk. Belasting kwartaal afsluiten, belasting 2009 , overleg met accountant….vreselijk saai en tijdrovend.
Waarom zou ik reageerders verwijderen, zij geven een pijnlijk beeld van de ontmenselijking die aan de gang is.
Gouddelver,
Ik had het begrepen. Ik kan je verzekeren dat de wijze waarop ik mij kleed, volledig vrijwillig en doelbewust is. Ik wil zijn wie ik ben en dat uitstralen. Dat mag in mijn land.(dacht ik)
Aad,
Ik wil met een hoofddoek oplopen. En je zegt dat je uit Utrecht komt. Waarom zie ik dan Spanje verschijnen?
En omdat jij het ook nog niet begrepen hebt. Ik ben in mijn eigen land.
Ria,
Luister even…. http://www.radio1.nl/contents/13267-pvv-zet-in-op-hoofddoekjesverbod
Gaya,
Ik beschouw mijn kleding niet als heilig kostuum, maar gewoon als kleding wat ik mooi vind.
Maar als ik jou goed begrijp, dan protesteer jij ook niet als er een wet komt dat wel allemaal een uniform aanmoeten.
Zich van verre,
Wel laf om in de we vorm te praten. Waarom zeg je niet gewoon ik…
Isis,
Het schijnt voor sommigen geen probleem te zijn dat voor een deel van de burgers de wetten en grondrechten aan de kant geschoven worden.
Ruud,
Die is al zo passé….
Fatih Kilic,
Dank,
Ik geloof niet dat het in mijn aard zit om iemand zo te ontmenselijken als dat een aantal van mijn ‘fans’ doen.
Laf? En: Ik? Je bent blijkbaar niet op de hoogte van een veel wijd verbreidere aversie ertegen? Nee, dat ben je niet, want je stelt je juist op tegen die wijd verbreidheid, die nu in Almere aan het licht komt en in een landelijke peiling. Ik behoor (maar niet in politieke zin, ik stem niet) tot die groep en spreek dus in wij-vorm. Ik spreek dus niet namens degenen die er geen moeite mee hebben. Maar dat had je zelf al kunnen invullen.
Overigens kan ik je gerust stellen: ik ga niet zeggen dat je het onder dwang doet van de mannengemeenschap, (wel onder dwang van een geloof -ook al schrijft de koran het niet voor, het is een geloofsuiting) en als provocatie, na de bezwaren die in de Nederlandse samenleving aan het licht kwamen. Maar ga niet vertellen dat je het enkel doet omdat je het mooi vind, want dat is gladde onzin, en dat vind ik op mijn beurt dus een laffe uiting.
Ik stem dus niet, en als ik het wel zou doen zou ik niet op Wilders, die man is me te ongenuanceerd en te liefdeloos, maar ik mag wel een beroep op je doen.
Juridisch bestaat er sowieso geen enkele grond voor een verbod, de rechter, desnoods de Europese, zou het teniet doen, dus je hebt eigenlijk niet veel te vrezen, behalve op micro-niveau, waar jij dan van discriminatie zou spreken.
En wees verder ook tevreden: ik ga, zodra de gelegenheid zich voordoet, zelf weg, i.e.g. uit Rotterdam, en wellicht uit Nederland, want ik vind het hier niet leuk meer. Ik zal niet naar een islamitisch land gaan, vanzelfsprekend. Roep met velen alhier: ‘mooi, rot JIJ maar op.’ Ik zal het doen zonder enige rancune.
*
@ Mawiyah 27-02-2010 18:54
*
Gewoon als kleding die u mooi vindt? Hmmm…
Kleding ter versluiering is inderdaad vaak mooi…
… en heel erg sexy ook wel soms, vooral als Solar er Zijn licht op werpt
en met een ‘petit rayon du soleil’ versluiering omtovert tot doorschijnendheid…
*
Maar … dat u straks geen gebruik meer van voorzieningen zult mogen maken,
en/of dat u er niet meer bij zult horen, is dus enkel gebaseerd op het belang
van wat u mooi vindt? Ergo: louter ijdelheid?
Hmmm… rare dienders heeft ons aller Allah…
*
Zolang u daarbij herkenbaar blijft, heeft u groot gelijk natuurlijk… maar,
integraal helmen, bivakmutsen en Ku-Klux-Klan-kledij,
dat moeten we toch uit de openbare ruimte weren,
evenals onherkenbaar makende versluiering, zoals niqab en burqa, toch?
Of wilt u straks een ambtenaar ontmoeten getooid in een Ku-Klux-Klan-Burqa?
Ik niet in ieder geval!
*
Wat uniformen betreft begrijpt u me helemaal goed:
Als ik al aan kledij een hekel heb, aan uniformen heb ik de pest!
Ik zal dan dus niet protesteren, dan is emigreren al wat mij nog rest…
*
Groetjes,
GayaH.
*
*
@ Arnold Kemp 27-02-2010 15:36
=== GayaH mijn hartje
*
U denkt dat ik een man ben en toch noemt u mij uw hartje,
dan bent u vast één van die ‘lieve jongens’,
of kent u die Geert/Gerard niet?
*
Als heks heb ik een geheel andere ideologie dan het naturisme,
al is naturisme op zich geen bezwaar, maar mensen als Bill Gates,
dat zijn de charlatans van die nieuwe klimaat-religie…
… maar u wilt WEER off-topic gaan deugniet!
schrijf dan toch zelf een blog daarover
en nodig mij dan uit schavuit, dan zien we daaro wel
wie overtuigend is?
*
Groetjes en
knuffelkuxXx, speciaal voor ‘lieve jongens’
GayaH.
*
Think about it
Winkeliers bedreigd door aanhangers PVV
* Gepubliceerd op 27 februari 2010, 23:22
* Laatst bijgewerkt op 27 februari 2010, 23:39
almere/odeke de jong -
Almeerse winkeliers hebben, nadat zij met geweld zijn bedreigd door PVV-aanhangers, verkiezingsposters van de Nationaal Democratische Partij (NDP) verwijderd uit hun winkel. In Stad en in Buiten werden vandaag en gisteren fysieke bedreigingen tegen hen geuit. De bedreigingen komen van een groep jongeren die zich de voorlopers noemen van ‘de stadscommandos van Wilders’.
,,In Stad stonden vier blanke jongens gistermiddag in de winkel van een collega met de mededeling dat de posters weg moesten, anders zouden ze de tent kort en klein slaan, vertelt Cor Valies, kandidaat-raadslid van de NDP en eigenaar van een kledingzaak in het centrum van Buiten. Zijn bedreigde collega in Stad wil anoniem blijven uit angst voor represailles.
,,Vanmiddag ontving ik in mijn eigen winkel, op de vaste lijn, een telefoontje dat ik de verkiezingsposters voor de ramen weg moest halen, anders zou er dit weekeinde een steen door de ruiten gaan. Almere was volgens hen vanaf nu een PVV-bolwerk. Valies neemt de bedreigingen uiterst serieus en haalde net als zijn collega-winkelier de posters weg. ,,Het was de toon die door deze halve gekken werd aangeslagen waardoor ik heb besloten de posters te verwijderen.
Valies zegt niet bang te zijn voor de groep en dat hij niet wijkt voor geweld, maar wil problemen in zijn zaak voorkomen. ,,Ik heb twaalf dames in dienst, ik wil niet dat hen iets overkomt. Dat betekent niet dat ik mijn mond houd over wat er is gebeurd. Dit moet iedereen weten, dit is niet een stad met 180.000 zwijgers. De Almeerse ondernemer heeft laten weten aangifte te gaan doen van bedreiging.
Volgens de ondernemer en kandidaat-raadslid wordt er ‘een opgefokte sfeer’ gecreeërd door Geert Wilders en de Almeerse lijsttrekker voor de PVV, Raymond de Roon. ,,Misschien komt dat wel door die PVV-bijeenkomst van afgelopen week in Almere. Die twee weten niet wat zij bij sommige mensen losmaken. Ik denk dat Wilders de boel ernstig onderschat. Zijn partij trekt blijkbaar ook imbecielen aan.
en toch blijft het een raadsel
dat we met een loep
kijken naar een hoofddoekje
dat altijd al gedragen werd in Nederland
ver voor de migratie waar men nu storm tegen loopt
en dat opeens een soort roetkap zou zijn,
terwijl we menen te spreken over een democratie,
over individuele grondrechten enz…./ – ; []
Het opvallende van de tegenstanders
van het uitzicht op h.i. verwerpelijke kledij
is dat zij een taboe maken van het taboe dat
ze menen dat de ander ermee uitdrukt. …/ – ;[]
De democratie heeft haar bodem bereikt, lijkt mij,
als kiezers een door hoofdoeken onbelemmerd kijkrecht opeisen.
Of zou het zo zijn dat het democratisme,
dat de mening van het volk verabsoluteert,
graag haar eigen kinderen opeet…./-;[]
Hilarisch is bijna dat men een kijkrecht opeist,
dat daarvoor door tegenstanders
van ontblotende kledij is geformuleerd,
namelijk niet iets hoeven te zien
waar men door geprikkeld wordt….. – ; []
@Marius,
“Hilarisch is bijna dat men een kijkrecht opeist,
dat daarvoor door tegenstanders
van ontblotende kledij is geformuleerd,”
“De werkelijkheid” (“de waarheid” voor sommigen) is de ware hoer, je kunt er alle kanten mee uit. Vooral als je betaalt of bereidt bent je te laten betalen. Hoe eenvoudiger van geest, des te problematischer dit is of wordt. Ik zou zeggen, hersenamputatie (chemische castratie pendant) bij iedereen of verdraagzaamheid leren, aanleren of faciliteren.
@GayaH, dat geldt ook voor jou mijn hartedief.
*
@ Arnold
*
Gelukkig weet ik niet wat je bedoelt
dan hoef ik me daar ook niets van aan te trekken, toch?
Je weet, ik trek liever _ _ _ _ _ niks _ _ _ aan…
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ (nergens) _ _ (van)
GayaH 28-02-2010 12:03,
Als heks ben je vast lelijk, voor mij geen reden om je toch in mijn hartje te sluiten. Het is je geestelijke vrijheid gelardeerd met warmte waardoor mijn bloed sneller gaat stromen. Ik noem mezelf kosmopoliet, maar kind van het heelal verondersteld natuurlijk veel meer ruimte in de geest. In alle nederigheid hoop ik dan ook dat je ooit eens ook warme gevoelens voor mij gaat koesteren.
Doe je iets met astronomie? Woon je mogelijk in het Westen van het land?
*
@ Mawiyah
*
Gaat “Wie zwijgt stem toe…” hier op bij u?
(NB: mijn vraag: “Ergo: louter ijdelheid?”)
*
Mahwiyah, ben jij er voor dat islamitische vrouwen, waar dan ook ter wereld, in ieder geval buiten de Moskee , zelf mogen bepalen of zij wel of geen hoofddoek, sluier of burka dragen?
Daar ben ik wel benieuwd naar.
Mawiyah zwijgt laf. Vind je trouwens die kitsch-schilderijtjes en -rijmpjes van je, die op dit blog altijd zo ‘geweldig’ en ‘prachtig’ bevonden worden, niet erg…erg?
Zich,
Je gaat mij niets vertellen en vervolgens lees je mij de les en omdat ik niet zeven dagen per week op het vkblog ben zou ik laf zijn. Wat een miezerige mentaliteit.
Gaya,
Ik ben ijdel, maar wie bent u om mij daar de les over te lezen. Wie zwijgt stemt toe, is een non-argument.
Lidy,
Ja.
Aan iedereen,
die alleen ageert wanneer ik mij tot Wilders richt. Kijk eens wat verder dan de neus lang is…..
*
@ Mawiyah 02-03-2010 22:10
=== Gaya,
=== Ik ben ijdel, maar wie bent u
=== om mij daar de les over te lezen.
=== Wie zwijgt stemt toe, is een non-argument.
*
Hoe kan een vraag ooit een non-argument zijn?
Waarom richt uw toorn zich op mij?
Ik noemde u niet laf,
het vergt juist moed om te durven zwijgen!
*
Ik ben GayaH, veel ijdeler dan u,
ervaringsdeskundige dus met veel eigenwijsheid,
maar als u die wijsheid wilt versmaden
en mijn ‘u de les daarover lezen’ afwijst,
dan is ook uw hoop ijdel,
uw moeite tevergeefs
en uw daden zonder zin.
*
Want het gaat toch om de liefde,
en de liefde is geduldig en vol goedheid,
de liefde kent geen afgunst,
geen ijdel vertoon en geen zelfgenoegzaamheid.
*
Groetjes,
GayaH
*